Metakognetiv terapi
Metakognitiv terapi – er for dig der bøvler med angst, stress, depression eller overtænkning:
Den metakognitive terapi adskiller sig fra den måde man tidligere har arbejdet med psykiske udfordringer. For mange er det en kæmpe lettelse, fordi de ikke orker at tale mere om alt det svære, eller at skulle igennem en årelang terapi. I den metakognitive terapi interesserer vi os ikke så meget for de hændelser i fortiden, der har udløst eller fremkaldt din tilstand. Vi bruger også kun meget lidt tid på at kigge på indholdet i dine tanker.
Vi bruger heller ikke tid på, at du skal lære at erstatte dine negative tanker med positive. Fokus ligger på at lære dig, hvordan du selv kan regulere dine tanker og følelser og hvordan du kan skrue ned for – og begrænse og minimere din overtænkning.
Metakognitiv terapi har ikke fokus på “hvorfor?”
Man behøver ikke at vende hver en sten i sin fortid for at få det bedre, eller at arbejde på at erstatte de svære tanker med positiv tænkning. Tvært imod faktisk. Metakognitiv terapi bygger på den (forskningsbaserede) præmis, at vi får det bedre når vi lærer at gøre mindre, ikke mere, med vores tanker, følelser og kropsfornemmelser. Du lærer med andre ord at tænke mindre og at “lade tankerne være"
Børne kraniosakral
For børn mellem 3 og 12 år
​
Kraniosakral til børn der er urolige i hverdagen eller om natten, så som søvnforstyrelser, har stor glæde af Kraniosakral.
Denne behandling metode er effektiv behandling hvor jeg blidt med små blide tryk og massage, kan hjælpe dit barn til at få ro på nervesystemet. Oplever at barnet stille og rolige falder i dyb ro.
​
Det er effektivt imod:
- Maveproblemer
- Børn der lider af angst
- Indlærings problemer
- Koncentrationsbesvær.
- Hovedpine og spændinger i nakke og skulder.
- Tics og nigthterror.
​
​
At et barn ikke trives kan oftes skyldes at barnet sanser for mange indtryk og er følsom over for det der sker omkring dem i deres hverdag.
Det kan give barnet en uro og ubalance som giver sig udslag på ,ange områder, som nævnt tidligere, det kan få betydning for barnets generelle trivsel.
Når nervesystemet er oppe, kan det være svært for barnet selv at finde ind til roen igen. Det kan gå ud over barnet generelle indlæring og fokus.